fredag 9 mars 2018

Laddad?

Efter två veckors hel o  halvförkylning, så börjar man få huvudet över vattenytan, man känner att maten smakar, att det är roligt att vara tillbaka på banan igen.

Nu ska man bara hitta lust och inspiration till att skapa något i syväg, kanske något lite klädväg...
eller kanske någon form av ny vårväska, eller något annat som man egentligen inte behöver, men som man ändå vill skapa!

Ibland kommer man i dessa onödiga, otillfredställande tankarna, att vad ska man ha allt som man framställer till!
Behöver jag verkligen en väska till, en nesse till eller en klänning eller tröja till!?
Kanske inte, men jag behöver göra något med mina händer, mina tankar och mina tyger, för att känna glädje och tillfredställellse....

Så vi får se och fundera lite till vad det blir i symaskinen imorgon...


4 kommentarer:

LoNiPe sa...

Behöver och behöver... Precis som du skriver, vi mår bra av att klappa på vackra tyger och skapa något fint. Skönt att du mår bättre. Må så gott!

Birthe Marie sa...

Ja, kjenner meg igjen her, men så er det jo fine gaver eller vi kan selge om vi har for mye. Det er så kjekt å ha en hobby der vi kan skape noe, eller leke med farger og alle de fine stoffene. Bra å høre at du er på bedringens vei. :-)

Gudrun sa...

Skönt att du är på bättringsvägen!! Jag känner precis som du.Behöver egentligen inte så mycket,men när jag väl sitter vid symaskinen är det så kul.Fast olika förvaringar gillar de mina,så det kommer jag att sy några. Trevlig helg!Kram Gudrun

Unknown sa...

Hej! Det är så kul att ha hittat Din blogg... När jag läser iden känner jag att inspirationen sakta ,sakta börjar komma tillbaka hos mej... Ha rinte sytt på nästan två år.. då jag fick starr på bägge mina ögon...såjag inte såg att göra ngt handarbete alls.. men sedan operationen gjorts och jag hade hoppats kunna sätta igång att sy med en gång.. har det inte blivit så.. Jag har bara liksom snuddat vid symaskinen... men plockat i tygerna har jag ju gjort hela tiden ,fniss...
Hoppas nu att Din förkylning nu också försvinner ..såDu kan sätta igång att sy för fullt..igen... Ha nu en underbar lördag ... Kram!