onsdag 14 mars 2018

Skål?

Jag är absolut ingen fan utav handsömnad.... Men ifjol när jag var på Symässan i Malmö så stod det så många olika fina skålar, hos Quiltameva, sydda i snygga tyger.
Först ville jag inte höra talas om hur man gjorde och när jag såg att allt?? var gjort för hand! Då backade jag direkt.

Men efter några rundor på mässan, så hade jag smält intrycket och blev lite sugen på mönstret och köpte det.
Det har sen legat här, bland en massa andra mönster, som man köper och inte använder! Men för ett tag sedan, tag jag fram det och satte igång och faktiskt det var riktigt roligt.
Nu blev säkert inte sömnaden perfekt, men för mig så blev det en skål eller burk, vad man nu vill kalla det:O)




Jag använde Tildatyg även till denna skål,så den skulle matcha mitt fodral till pressarfötter och min All Bottled Up, mönster från Byannie..




3 kommentarer:

Gudrun sa...

Perfekt set i underbara tyger.Kram Gudrun

Birthe Marie sa...

Så fine og praktiske saker du har sydd. Herlige Tilda stoffer. :-)

Catarina C sa...

Skålen blev ju jättefin och ibland måste man bara ändra sig, som väl är! Snyggt i Tilda-tygerna! Kram Catarina