söndag 25 mars 2018

Symässan Malmö!

Dagen igår tillbringades på symässan i Malmö... Bussresa ner med Trossöbuss, helt perfekt, varmt, lugnt och skönt, stiga på bussen och stiga av bussen utanför mässdörrarna!

Dagen var jättetrevlig med trevligt sällskap och trevliga utställare.
Dock tycker jag det blir lite mindre för varje år både med utställare och besökare.

Mycket garn och pärlor och framför allt har trikåtygerna tagit överhand...

Men det gjorde inte så mycket för mig, för det var det som jag siktat in mig på i år.
Tänkte sy några toppar och ev klänning inför sommaren..
Och man kunde verkligen inte se sig mätt på alla underbara trikåtyger, med tryck som var så verklighetstrogna.

Men jag startade hos Snok, och hade där siktat in mig på "fikatyget", men det var slut!!
Så då blev det en bit av pelagonie tyget och en bit reptiltyg...

Hos avrebeka blev det ett sytillbehörstyg som jag sett på nätet och gärna ville ha.

Hos Elvelyckan ramla jag på ett grönblommig med grön mudd, plus en äldre Ottobre tidning.

Och hos Zannas blev det ett rosa  till att komplettera de andra.


En söt panel med cyklar köpte jag hos Quiltknuten, kitt till att göra pense'underlägg hos Rikstäcket och vadd hos Quiltpassion...


Det första som jag köpte var dock en lite burk, pillerburk eller burk till knappnålar,vad man kan tänkas vilja ha i den.

Så himla söt, fanns i Hq- Pfaff montern.

Där fanns mycket att se på, symaskinen så klart, en uppsjö av sorter, jag förstår att ska man som ny användare köpa en maskinen, så kan inte det va lätt!

Det fanns även lite uppsydda ting, bland annat dessa "söta" ödlor...och fjärilar till påskriset.


Hos Zannas kunde man sy en rufskudde om man kände för det.


Hos Quiltbiten fanns de underbara tulpanlöparna uppsydda och en massa annat.



Så med trötta fötter åkte vi hem igen, och idag återstår frågan!

 Måste man verkligen tvätta sina trikåtyger innan man syr av dom:O)))???

1 kommentar:

Gudrun sa...

Skall bli trevligt att följa vad du skall sy.Lycka till!

kram Gudrun