måndag 9 april 2018

Vår???

Vilken helg vi haft, strålande sol och VARMT, kan det vara våren som kommit?
Cykeln har jag tagit fram och provkört en lång runda, så himla skönt...

Min enhörning har blivit kviltad, lite vågor i håret på hästen och lite vågor runt omkring:O))
 Men den har åkt in i garderoben igen, blir inte lätt att hitta ett så stort kuddfodral, så den får ligga till sig lite.



För just nu är det klädsömnad på programmet..har sytt en topp utav ett av tyget jag köpte på mässan i Malmö, det tjusiga pelagonier tyget!
Och mera tyg finns att ta tag i!

Jag gjorde toppen lite längre an jag brukar för att utnyttja tyget så mycket som möjligt.


Satte svart mudd kring ärmen med en slejf och knapp.


Lördagskvällen avslutades med en helt fantastisk konsert med Sven-Ingvars, med Sven-Erik Magnussons son, Oscar som frontfigur sedan pappan dog för ett år sedan!




Måndag igen, så en länk till Eva får det bli, som vanligt har hon sin Visa o Berätta öppen!







 





4 kommentarer:

Anonym sa...

Such beautiful work Immi ,well done xx

G Adrian, Sweden sa...

Vilken fin enhörning!!!

evaj sa...

Åh vilken inspiration på Visa och Berätta denna måndag!!Tack från Bambi

Birthe Marie sa...

Flott enhjørning og veldig bra med alle de herlige fargene på hesten. En nydelig sommertopp du har sydd. Herlig blomsterstoff og fint med detaljene på ermet. :-)