torsdag 5 juli 2018

Klänning!

Igår var det en så varm dag, över 30 grader, så det gick inte att vara ute. Jag tillbringade några timmar i mitt syrum istället.
Kan väl inte säga att det var svalare där, men det var ändå trevligare att vara inne än ute:O)

Jag hade en klänning som hängt i min garderob i ett par år och som jag aldrig använt. Den var köpt för en tjuga vid något tillfälle på en rea och jag har aldrig gillat den.  Tyckte den var för trång i halsen och gav mig kväningskänsla och så var den för lång.

Visst inte om jag skulle kasta den eller göra om den till något roligare.

Jag valde det sista, klippte av fållen ca 10 centimeter och klippte bort kantremsan i halsen och ringade ut halshålet. Fick sy på en ny muddkant som kändes bättre än originalet och fållade upp längden.

Broderade även på två trollsländor, en bak på skulderbladet och en framtill på kanten.
Nu känner jag mig mer tillfreds med klänningen och kan kanske använda den!






Några timmars jobb och jag fick en ny klänning:O))



3 kommentarer:

Anonym sa...

wow Immi you have made the dress so pretty,well done my friend xx

LoNiPe sa...

Den blev ju superfin. Hoppas du kan trivas med den nu. Vissa plagg blir man dock aldrig vän med, vi har alla varit med om det. Må så gott!

Birthe Marie sa...

Så fin kjole! Bra du kunne ordne det du ikke syntes om. Håper du får brukt kjolen mere nå. :-)