måndag 23 juli 2018

Semester!

Äntligen kan man koppla av och njuta av livet, när ens fyra veckor semester börjar. Det ska bli så skönt att vara ledig, bara vara och få ladda batterierna inför hösten. Vädret ska hålla i sig, värmen vill inte ge sig, så man får göra det bästa av situationen och hålla sig inomhus eller i skuggan.


Jag letade efter sylusten i en garderob häromdagen och hittade då allt detta!!


Nice People Nice Things, en prenumeration på en Stitchery  quilt, som jag köpte hos Veronicas i Malmö..En väldigt trevlig quiltbutik som tyvärr har lagts ner.

Jag har inte broderat ett enda block eller ritat av något heller för den delen. Men nu föddes tanken, kanske skulle jag brodera några olika block och se om jag kunde kanske få ihop en liten väggkvilt till syrummet!
Är det någon här som har sytt denna quilt och kan visa bild?

Jag länkar till Eva Bambi och hoppas att någon på hennes Visa och Berätta kommer ihåg kvilten och kan länka till sin...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi Immi ,looks like a beautiful quilt,sorry i havent made this one,enjoy your holidays my friend xx

Annika sa...

Lite stitchery på ngn skuggig plats är väl ett bra semesterarbete. Ha en skön semester. Kram Annika

LoNiPe sa...

Vilken skatt du hittade i gömmorna. Alldeles lagom sömnad att ha i skuggan när det är så här varmt. Vad gäller övrig sylust så tror jag den kommer tillbaka när det blir lite svalare. Man orkar ju knappt tänka i värmen. Har du kommit på vad du ska sy av de fina tygerna du köpte på Ohlssons? Byxkjol kanske? Må så gott!