måndag 17 december 2018

Julveckan!

Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken!!

Så kanske det känns för många, men för många andra är julen enbart en transportsträcka tills man får börja jobba igen. Tills man slipper sitta ensam, tills man är tillbaka i gemenskapen på arbetet eller skolan osv igen.

Kanske ska vi tänka lite mera på dom som är ensamma, framför allt de som är ensamma på våra äldreboende, som har sina barn,  barnbarn och släktingar på långa avstånd, som inte kan komma o hälsa på... Eller kanske rent av inte orkar se sina nära och kära sjuka, dementa eller som ligger inför döden..
För dessa anhöriga finns, tro mig jag vet, efter snart 35 år inom vården.
Och dom får vi aldrig fördöma eller förringa, för vi vet aldrig hur deras uppväxt har varit tillsammans!

För oss andra gäller det att fixa det sista inför julafton, med julklappar mat och godis...
Här blir inte så mycket, firar julafton på lördag, vilket vi brukar göra den dagen som passa vår familj bäst, sedan brukar jag jobbar julafton.
Julklapparna blir mindre och mindre för varje år, när barnbarnen blir större och större och då blir det julklappsspelet som hägrar istället.

Fast några sydda små klappar kommer jag att ge bort, men bilder på dom kommer inte förrens nästa vecka:O))

Några små bakdukar som jag broderat och som kan bli några gåvor visar jag här idag och samtidigt länkar jag till Eva som har sin Visa och berätta öppen.








4 kommentarer:

Gretchen Weaver sa...

I really like your gift bags. I want to make some to use for gift giving and then they can be reused. Happy stitching!

Birthe Marie sa...

Så fine bakekleder du har laget. Fint og perfekt broderimotiv du har valgt å dekorere de med. JA, det er så viktig det du skriver at vi kanskje kunne gjøre noe for noen som er ensomme i julen. Takk for at du deler disse tankene. :-)

evaj sa...

Tack för din inspiration idag på Visa och Berätta måndag!!God Jul önskar Bambi dig

EirinH sa...

Så flotte borderier :)
Ønsker deg og dine en fin jul!