söndag 21 april 2019

Påsk!

Vilka underbara dagar vi har haft i denna påsk. Snart är den över för i år, men så soligt och varmt, björkarna står i sin fagraste grönska. Små små musöron och på vissa är bladen helt utslagna.
Vitt utav vitsippor i backarna och torrt i marken...
Det är dock inte så bra, redan varnas det för bränder.......

MEN

Nuuuu, har jag kastat min matlåda, lämnat in min medicinnyckel, min id bricka,😷 tagit hem min pennficka och min skor.

Tagit hejdå💕 av min arbetskamrater, vårdtagare 💕och Ekdungen.💕

Med många blandade känslor och tankar, men längst in har jag valt rätt.

För nu väntar nya utmaningar, nya upplevelser, nya ögonblick och många härliga lediga dagar.😎
Nu startar mitt nya😊 liv, efter 44års arbetsinsatser inom fabrik, vård o omsorg.

Mitt nya liv som ”passionerad” arbetsbefriad kvinna,som ska ägna så mycket tid som hon vill till att sy, skapa, läsa, cykla, umgås och bara njuta med nära o kära i sommar😎


2 kommentarer:

Gudrun sa...

Önskar dig en alldeles underbar framtid med massa underbara utmaningar som du själv väljer!
Ha en fortsatt skön påsk!
Kram Gudrun

Annika sa...

Så härligt. Njut och koppla av under din "ledighet". Pensionärslivet är härligt. Kram Annika