söndag 7 april 2019

Syfestivalen 2019!

Igår var jag på en utfärd till Malmö och syfestivalen där. Jag och en sykompis åkte buss dit, det känns alltid tryggt och säkert att beställa en bussresa just dit, för tågen kan man aldrig lita på!

Vädret var underbart, solen sken och i Malmö blommade de japanska körsbärsträden och mycket annat var mer grönt än här hemma, tänk va femton mil kan göra.

Och som vanligt var det fullt med syglada damer inne på mässan, trångt och varmt, lite svårt att komma till på fm, men senare gick det bättre.

Det fanns mycket att kika och klämma på , tyvärr inte så mycket kviltrelaterat, mest trikåtyger och stickat. Men det beror så klart på vad som gillas mest just nu!
Men jag lyckades ändå hitta och få med mig hem mycket från min lista.




En bit korktyg, ett mönster och en förpackning mesh, ifrån Quiltpassion.
Korktyget har jag varit lite nyfiken på länge och nu kan det testas.


En bit mörkblå skinnimitation som ska bli en clutch:O)))


Några meter utav detta lite strethiga tyget till vad???


Ett underbart grönt tyg med syrener, som kanske kan räcka till en klänning, annars får det bli en tröja, var nämligen en stuvbit.

Här hittade jag en annan stuvbit med en bit mudd till, som skulle matcha det mönstrade tyget som ligger på, kanske en kjol?

och sist men inte minst, en bandkantare från Erika syskrin.


Den har jag kollat på och funderat över länge och nu slog jag till. Nu återstår att se om jag får den till att funka eller om den åker ner i en låda! Men jag brukar vara rätt så envis, så jag ska nog inte ge mig.

En trevlig dag som fodrar lite stilla vila idag.

1 kommentar:

Annika sa...

Ser ut som ett lyckat besök. Kram Annika