lördag 22 juni 2019

Barnkläder!

Nu är midsommar aftonen över för detta året och dagarna börjar snart vända igen...Idag får vi äta rester från gårdagens tillställning...Men det är gott och man måste tänka på återanvändningen:O))

Jag har också återanvänt en flickklännings mönster ifrån Ottobre nummer 2/ 2005..

Nu är jag långt ifrån något proffs när det gäller klädsömnad, men det var ju så mitt syintressse startade. Med dockkläder och kläder till barbie och penntroll.
 Sen gick det över till kläder, när jag började skolan och man vill ha utställde ben på garbadinbyxor, för så vida nertill vid foten det fanns inte att köpa.
Jag utnyttjade hela bredden på tyget och då blev det brett, kan jag lova:O))

Min bästa kompis, som var en hel del kortare på längden än vad jag var, hon fick ut ännu vidare.....och längre, byxorna släpade i marken och gick sönder efter några dagar. Men det gjorde inget för så skulle det va!

Ja, o så var det denna klänning, då sydd i Tildatyger och mönstret använde jag mycket till mina barnbarn och det är bra och lättsytt.
Tösen som jag sydde till, har också en lillebror, så jag tänkte de skulle matcha varandra. Därför blev det ett par kortbyxor till honom.
I ljusblått bomullstyg och matchande Tildatyg.






4 kommentarer:

Gudrun sa...

Så supergulliga kläder du sytt.Dina Tildatyger passar så fint.
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Vilka söta sommarkläder du har gjort och så fint du har använt Tildatygerna!
Kram Catarina

Annika sa...

Så söta. Kram Annika

Barwitzki sa...

Nydelig... jeg liker begge to. Herlig - stor glede for barnebarn.
Super ha du sydd.
Jeg tycker også å sy dette nydelig klänningen :-)))
Ha riktig god uke. Hilsen til deg. Viola