torsdag 27 juni 2019

Pärmar!

Jag vill gärna ha ordning och reda, är noggrann och vill ha lite organiserat i tillvaron...och särskilt i syrummet.

Så därför gillar jag att ha mina mönster i olika pärmar. Pärmar med olika kategori mönster i varje, tex, väskor, dukar, quiltar,  klädmönster osv, osv...

Därför har jag mina pärmar klädda, inte bara för prydnad, utan för nöjet att göra det och för att jag gillar dom!

Jag har hållit på i flera år och en del av pärmarna är gjorde utifrån konstens alla regler, men nu gör jag enligt en beskrivning från Mossby Quilt, som finns i en gammal Fat Quarters tidning från 2012 nummer 2.

Idag har ju vädret varit lite mer behagligt, (skiljer nog tio grader mot igår) och lite blåst, så det har gått bra att vara i syrummet och fixa med detta.

Två pärmar klädde jag idag, gjorde dom scrappy, eftersom jag ville använda de tyger som jag haft till någon av de andra.

Tygerna är gamla, säkert från när jag började med lappteknik och det gick att skicka efter från USA... .

På framsidan har jag satt två Loralie damer, en panel som jag hade här och också använt till flera andra pärmar.


Här kan man se baksidan på en av pärmarna, ett svart stormönstrat tyg, som varit svårt att använda till något, men här kom det till sin rätt.



Här är insidorna på pärmarna, och på den svarta fick jag skarva en hel del för att tyget skulle räcka.
Tycker det är färgglatt så det räcker till, utan att sätta till ett tyg till.



Ja, så här blev det i min hylla, och nu återstår den att sortera mönster och fixa till det lite till och så behöver jag en klädd pärm till!

Men hur den blir, det funderar jag ännu över, för den ska inte stå tillsammans med de andra, så den kan bli helt annorlunda:O))

Dagens cykelrunda, här sitter jag och njuter av vädrets makter och att jag kan göra precis vad jag vill utav dagen och att detta tillstånd fortsätter, så länge som jag är med!



2 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbart härliga pärmar du har gjort!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Jättefina pärmar du gjort. Ordning och reda hos dig.
Älskar mina cykelturer,jag känner mig så fri och tar djupa andetag.Så tacksam för varje dag jag kan uppleva detta.
Kram Gudrun