tisdag 8 oktober 2019

Stor necessär:

Idag regnar det, hösten har kommit, vilket man inte var med på riktigt. Bladen är mer och mer gula på träden, och första frostnatten hade vi natten till igår. Det resulterade i att de sista uteblommorna gick hädan.
Så nu kan dom kastas med gott samvete och så kan jag plantera lite ny ljung.
Altanen ska vinterstädas och inredningen där plockas bort, så det finns att göra om man bara har lust och vill.
Kanske inte idag då, när vädret inte är så trevligt att vara ute i.

Så jag tillbringar nog några timmar i syrummet och några timmar framför  boken som jag läser nu.

I syrummet har jag börjat på en stor necessär som mönstret heter, det kommer från Quilthjärtat och jag prov syr det nog mest för att se hur det är uppbyggt.

Än så länge har jag inte kommit så långt, sytt ihop Candy rutor till två fickor, quiltat dom och sytt dit dragkedjor. Bestämt vilka tyger som jag ska använda fortsättningsvis, vilket kan ta fleeera timmar. Det kan kanske bero på att man har lite för mycket, eller ingenting, när man letar!



Fortsättning följer på detta projekt...

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Så herlig med all de fine stoffrutene. Gleder meg til å se den ferdig! Kos deg med inne sysler nå som høsten er her. :-)

Catarina C sa...

Det är bättre med en stor nesse så man får plats med det man ska ha med sig! Ska bli kul att se den färdig!
Kram Catarina