onsdag 16 oktober 2019

STOR necessär!

Jag har åkallat till de högre makterna, på både den onde, den gode, den fule och till och med på den store själv!

Tålamod har jag en hel del och det brukar räcka långt, men denna gången var det precis att gummibandet räckte...

Mönstret hade både sina fel och brister, (i mitt tycke då så klart) och man kan göra det på bättre och lättare sätt.

Jag är väldigt självkritisk, noggrann och perfekt, både på ont och gott kan jag säga...

Men jag fick ihop denna stora necessär också och faktiskt när jag var klar, så blev jag nöjd och det vill inte säga lite det. Är också lite sugen på att göra en till med ett annat mellanlägg, i denna skulle det vara skumvadden,  kanske grytlappsvadd. Jag gillar nämligen att hitta egna lösningar på saker och ting:O))





Fickor på insidan och en dragkedjeficka på varje utsida.



Ska jag göra flera, så vet jag att man kan göra på lättare vis, men som min mentor sa, tänk vad du har lärt dig mycket!

Och nu ska det föras vidare till en av mina "sydamer" som ska sy en egen.

Men det hade aldrig gått att sy igenom alla tyglager utan mina lilla Juki, han kämpade och stånkande på i alla sömmar.


4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fin blev den i alla fall. Förstår att Juki är ett populärt märke. Speciellt med många lager att sy igenom.

Viveka sa...

Urtjusig, bra jobbat!

Gudrun sa...

Superläcker!!

Catarina C sa...

Den ser jättefin ut och jag tror nog att många av oss kviltare besitter ganska stort tålamod, ger inte upp i brådrasket. Håller med dig om att det kan ha sina svårigheter att använda Soft & Stable när många sömmar möts. Det verkar som Juki har blivit ett populärt märke.
Kram Catarina