tisdag 17 december 2019

Tomtar!

Dessa tomtar syddes i parti och minut för många år sedan...tror det var när man nästa var ny på detta med maskinbroderi.


Broderiet fanns med i en julkalender från http://www.husqvarnaviking.com/sv-SE/ har jag för mig.
Om den finns kvar på sidan är jag inte säker på?

Fanns även en större variant på dessa tomtar, som gick att köpa i ett färdigt kit och brodera.
Även dom gjorde jag, vet jag!

För tillfället blir det inte så mycket broderat, då min stora brodermaskin är och har varit hos symaskinsdoktorn i Huskvarna i snart fyra veckor.

 Hela julens broderi är om intet:(((

Men jag håller mest tummarna för att jag får tillbaka den i gott skick, men jag vet inte. För det sista budet var att kanske motorn var fördärvad av överbelastning, av ett hjul med en rem runt..som kvittrat länge....
Vad kan man göra????:((((




Inga kommentarer: