måndag 13 juli 2020

Corona och Moda Village!

När allt det här eländet startades och man skulle hålla sig inomhus och helst inte träffa något folk, då startades det många olika Lockdown kviltar.

En av dom som jag gillade var den från Moda Village, där man sydde hus, vilket jag inte hade testat tidigare, så därför föll jag för dem.

Jag använde enbart scraps, rester, till blocken och även blev det så till kantremsan. Jag tog bitar från andra kviltar och skarvade ihop dom till en lång remsa.
När jag sen sydde fast remsan så började jag med svart på högersidan och gick sen över till något ljusare färger, för att avsluta med rosa..för hur det än är så känns allt lite ljusare nu mot i mars när allt startade!




Jag kviltade vågor på bredden och följde husen och kring taken med vit lite kraftigare bomullstråd.


Jag gjorde även en label, med ett maskinbroderat Covid 19 virus.


5 kommentarer:

Annika sa...

Visst är det roligt med hus, dina är jättefina. Kram Annika

Kerstin sa...

Så läckra dina hus är!! Superfina!
Kram Kerstin

Tumlaren sa...

Jättefin!

Katarina sa...

Kul att kunna använda scraps med så fint resultat! kram Katarina

Catarina C sa...

En härlig huskvilt och toppen att du har kunna använda scraps även till kanten!
Kram Catarina