tisdag 22 september 2020

Mini Maker Case.

 Dagarna går med stormsteg, det är kyligt, lite dimmigt på morgonen, men framåt dagen blir det fortfarande varmt. Än är inte altanen höststädad och tömd, några härliga dagar till hoppas vi ännu på!

Igår tillbringades dagen i trädgården med gräsröjning och nertagning av döda trädgrenar, torkan har gått hårt till på äppelträden.


Här kan man, om man kikar, se hur lite vatten det är i ån trots att det är höst! Inte bra!

På syfronten fick jag syn på en Sytillsammans hos https://lillyella.com/  en Mini Maker Case. En liten förvaring till ett mini strykjärn! Nu tänkte jag nog inte ha mitt strykjärn i den, utan man kan ju ha vad man vill i den.

Det svåra var att välja tyg, det var många färger och förslag som kom fram! Men till slut så valde jag dessa.


Varför det blev dessa, det vet jag inte, inte de tyger som jag brukar sy i, men dessa talade till mig:O))

Så här långt har jag nu kommit och vissa bitar är lite svåra att ro iland med, men det finns många bilder och lite filmklipp på hennes sida, så vill man testa finns mönstret där.


Här sett många fina färdiga, både på Facebook och Instagram, så kika där om ni blir sugna.





2 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fina!!Lycka till med fortsättningen!
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Kommer att blir en trevlig förvaring och vi har ju kommit överens om att förvaringar får man aldrig för många utav!
Kram Catarina