måndag 7 september 2020

Tyg!

Jag gillat att äga tyg, både att köpa i de finaste affärer, men även köpa på Second hand eller att få av vänner.

En liten del av det hela:O))

I början på förra året när vi fortfarande träffades och sydde, innan Corona slog till i vårt land och i våra liv. Då fick jag av en av sytjejerna, fina tyger som var avskurna, så det var mer eller mindre remsor. Men det var inget fel i det, för tygerna räckte till mycket och mycket finns kvar.

Bland annat så var det en underbart lejongult manchestertyg, bland bitarna som talade till mig och ville bli en kjol!:O)))

Så jag gick osta och sydde en kjol.......


Med infodringar av solrostyg!

Nu har hela sommaren gått och fortfarande har jag inte haft kjolen på kroppen.
Den har hängt i garderoben och lyst varje gång jag öppnat dörren.

Så, nej men då, tror jag att jag ska sy en jacka i samma tyg som passar till kjolen.



Så en bomberjacka med sidofickor med dragkedjor.........

Ja, så är jag lite ibland, går in med stora förväntningar och stora mål och ibland går dom ner och blir till en pannkaka istället för något användbart!

Men då brukar jag tänka,  jag lärde mig ju något när jag sydde, när jag tog itu med alla svåra sömmar infodringar och dragkedjor.

För det är ju lite så också, jag kan inte ha tygbitarna på mig som ligger i skåpen, utan de måste förvandlas till antingen, en svan eller en ankunge, vad det nu är för skillnad på dom:O))



Inga kommentarer: