måndag 19 oktober 2020

Four Patch Fun Quilt Along

 Jag har nu avslutat min Four Patch Fun quilt från Nadra.  

https://www.ellisandhiggs.com/four-patch-fun-quilt-along-finishing/

Den var roliga att sy och man gjorde en variant på block, som sen kunde kombineras till tre block. Därför gick det fort och räntade snabbt på med block.

 Jag gillar även att använda de tyger som finns här i skåpen, det vill säga inte köpa nya! För här finns tyger så jag klarar mig, inbillar jag mig i alla fall :O))) och då blev resultatet så här.

Igår var jag ute och försökte ta några bilder på toppen, för det är bara en topp ännu. Nu får den ligga till sig lite innan jag kviltar den, hur jag nu ska göra det?







3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jättefin!

Catarina C sa...

Grattis till en mycket lyckad kvilt!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Så vacker och välgjord!!Kram Gudrun