söndag 25 oktober 2020

Pung!

 Häromdagen hittade jag några tygbitar som legat ihop rullade länge på min hylla och när jag vecklade upp dom var det några färdigsydda remsor och några mindre bitar inuti.

Genast gick hjärna igång på att sy några nessar, som alltid förresten när jag hittar tygbitar.

Det som är skräp för den ena är värdefullt för den andra:O))




                                I mitt syskåp finns även en rulle med  fyrkantiga tygbitar som jag köpt vid något tillfälle på IKEA och av två av dom blev det två Lizzan nessar..
                          Ett mönster som jag använt och sytt ifrån i säkert tio år och det håller fortfarande...
                      En liten pung som rymmer jättemycket..



1 kommentar:

Birthe Marie sa...

De ble veldig fine, og nassare får man aldri nok av. Greit å ha liggende når man trenger en presang. :-)