måndag 21 december 2020

Bok?

 Idag har vårt lokala bibliotek stängt på grund av rådande pandemi::: helt ofattbart att folk inte förstår att man måste ta denna sjukdom på allvar!

 Folk reser med tåg och flyg både till fjällen och utomlands trots att vi inte ska träffa några andra som vi  vanligtvis inte umgås med.. Det drabbar inte mig verkar det som om dom tror.........

Jag som är så rädd och försiktig, träffar ingen utomstående inomhus, och går och handlar på tider när det är lite folk i omlopp och firar en jul tillsamman med käre maken i vår ensamhet, det skulle inte förvåna mig om vi får skiten! För ibland känns det som om vi som är mest försiktiga klarar oss sämst!!

I vilket fall som helst så sydde jag ett nytt gäng med munskydd igår, trots att det inte ska hjälpa mot smittan. Så har jag märkt att det hjälper åtminstone att hålla folk på avstånd, när de inte fattar det själva. För då om inte annars backar dom när de ser en mask:O)) så någon nytta gör det nog!




Och på tal om biblioteket så har jag läst ut den just nu sista boken om de sju systrarna Solsystern...



Visst var den bra, men de andra var bättre, lite trög i starten och tog sig inte förren i slutet trots att det var sååå många sidor att plöja igenom..Nästa nummer, sju kommer visst till våren sen är serien slut!

Jag hann även lämna in den till bibblan innan dom slog igen, så nästa som står på tur kan få den, hur de nu ska lösa utlåningen i fortsättningen. Vilken tur att jag har en hög på vänt här, för jag har nästan känt detta på mig..

1 kommentar:

Catarina C sa...

Jag har också sytt ett antal munskydd, men inte den modellen som du har sytt, men ska nog sy några sådana också, vilket mönster använde du. Tror också att när någon ser att man bär munskydd blir de påminda att hålla avstånd. Du är flitig att läsa, jag är mer periodare, men under helgen laddar jag ner på plattan eller till telefonen för att lyssna, tycker det fungerar bra.
Kram Catarina