fredag 3 december 2021

Snö, snö snö och mera snö!

 Så har det varit här nere i södern hela veckan, är väldigt länge sedan vi hade så här mycket snö.

Nu är jag inget fan av snö, det för bara med sig en massa jobb och skador.....flera dagar har vi varit i trädgården och skottat, skottat och skottat. Igår var det så tungt efter att det regnat en del och sen frös det på igen. Så idag är det blixterhalt under snön, en snabb tripp till Maxi, sedan stannar vi inne..






Mina snögubbar har i alla fall kommit fram, i år fick dom hänga i syrummet. Det är en bonad som jag gjorde för flera år sedan, nämligen 2006, då hade jag inte hållit på med lappteknik särskilt länge. Den är gjord från en panel med olika snögubbar, där jag sen fyllt på med andra tyger runt omkring. 


                                Jag har även tagit fram mitt söta tomtepar, som nu står nere vid ytterdörren  

                                                            och hälsa välkommen.



1 kommentar:

Gudrun sa...

Så fint du juldekorerat.Tildas tomtepar är så gulligt.
Skottade den tunga blöta snön i förrgår och det var inte bra för nacken.Ändå är det skönt när det inte är för kallt.Vad syr du på nu??:-))
Trevlig helg.
Kram Gudrun