torsdag 28 april 2022

H2O 2GO

 Jag köpte ett mönster från https://www.lindshandmade.com/ i helgen. Hade sett i hennes grupp på Facebook, alla olika vatten flaskor väskor och blev lite förtjust i en dylik. Kan ju vara bra att ha i cykelkorgen vid sommarutflykterna. 

När jag läste vidare och sökte på You-Tube så fanns dom sydda i olika versioner, med olika fickor och med sk boxade hörn i botten. 

Eftersom det i mönstret var med en kortficka, som jag inte tyckte att jag behövde, så gjorde jag den lite enklare varianten med en vanlig ficka och en mindre blixtlåsficka. Jag fick dock öka på väsk och fickdelen lite grann, eftersom min mobiltelefon har ett något för stort fodral. Gjorde även avsydd bottenplatta, vilket visade sig var mycket lättare och blev snyggare! Så det kommer jag nog att göra vidare.

Så den första H2O väska blev så här. Det får nog till och med plats med en kaffetermos om man vill ha det istället för vattenflaskan.

                                                   

När jag gjort en var jag ju tvungen att göra en direkt efter beskrivningen, med den svåra fickan:O))

Fast fickan gick ihop bra, det var värre med att få bottenplattan på plats, men till slut så! Jag hade nog lite för kraftigt mellanlägg.  Men som alltid när man testar ett nytt mönster så kommer man på flera olika förbättringar som går att göra. Så det är bara att testa vidare






                                                 Tyget med cyklar inhandlat hos Tygtrollet i Växjö.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Fina båda två och praktiska!
Kram Kerstin