måndag 16 maj 2022

H2O go bag

 Jag har sytt några till väskor till vattenflaskor, H2O från Linds handmade.. Det börjar att bli en mani, finns flera olika "hacks" till väskorna och jag vill testa några olika.

Här har jag en gjord i tyg med katter på..i denna tog jag polyestervadd från Stof o stil..Här fick jag kvilta ett helt stycke och sen skära ner biten till tre delar för att kunna sy dit fickan framtill. Ett av "hacken"



Den här gula väskan är gjord med en dragskoskant som går att dra ihop som skydd över vattenflaskan, ett stänkskydd.  "hack" nummer två.:O)) Med original fickan. Den har även decovile light som mellanlägg i själva väskdelen, men i fickorna har jag kraftigt fliselin, vilken jag inte gillar riktig, då det vill skrynkla sig något.







Och så den sista, sydd i svart fjärilstyg med decovile light i hela väskan, med dragskokanten och vatten avviskande tyg som foder. Detta är nog den som jag gillar bäst.. 



Så i min utvärdering så funkade det bra med decovile light som mellanlägg och gärna då även i fickorna men utan något mellanlägg i fodertyget. Det gick bra att vända väskan trots att det var rätt så stelt. Men jag gillade även den lila i kattyg, sydd med polyestervadden i, så den kommer jag att använda i nästa jag syr. Men nu för tillfället blir det nog inga flera.






3 kommentarer:

Gudrun sa...

Gläds åt att se allt fint du syr.Jag har "fastnat" i tomatodling och plantor överallt.Så har jag sytt kläder till mitt lilla barnbarn.Klurar på om jag skall sy en liten bordslöpare.Ha det så gott. Kram Gudrun

Annika sa...

Så flitig du är. Roligt att kunna testa olika mellanlägg. Kram Annika

Kerstin sa...

Så jättesöta dom blev!
Här är det just nu mest sömnad, ja när det blir någon, till det väntade barnbarnet. Mina UFO får vänta igen. :) :)
Kram Kerstin