tisdag 10 maj 2022

Inköp!?

 Idag kom mitt senast inköp.....Jag hittade en för mig ny butik som sålde diverse sybehör,

https://www.bricksnneedles.se/.   

Där hittade jag mellanlägg Decovil light  och även vattenavvisande tyg till foder, (som man kunde använda i H2O väskorna som jag sydde sist) och som jag gärna ville testa...

 Blev lite annat också, bla hade de dragkedjor på metervara i några färger som jag saknade. Så! åh, det skulle jag ju ha..men det var bara det, att man skulle beställa per dm och ouppmärksam som jag var, så blev det 5 dm som kom. En halv meters dragkedja, i turkost och tuggummi rosa! Vem liksom beställer en halv meter?? Ibland blir jag trött på mig själv...............

Mellanlägget Decovil påminde mycket om Vilodona, som jag hade en bit redan här hemma, men inte tänkt på. Nu återstår att se hur det går att pressa fast detta och om det sitter kvar, när man sen ska vända på väskan? Men jag har googlat runt en del och läst mig till att många har enbart detta Decovile i sina väskor och necessär som dom syr, så det återstår att prova och se.

Några tyger på metervara blev det också, ett Harry Potter och ett Tula Pink, fina klapptyger...



Inga kommentarer: