söndag 22 maj 2022

Utflykt och Tilda!

 Efter en liten utflykt till det stora gula varuhuset i Ullared och till Växjö, så är vi nu hemma igen.

Det är alltid trevligt med någon utflykt, det är man inte bortskämd med nu efter pandemin.. 

Nu är vi inte så begeistrade efter att handla och tillbringa många timmar eller för den delen dagar på Gekås, men någon timme blev det i varje fall. Lite braattha saker hittar man ju alltid och utanför affären finns det också en Panduro Outlet som är trevlig att besöka.

Nu har de nästan slutat att sälja tyger och framför allt då Tilda tyger som Panduro helt slutat med att saluföra. Vilket jag tycker är mycket trist, då jag gärna sparar och gillar de tygerna.

 Men som av en händelse så sålde de plastpåsar med tygbitar i och tänk i en av dom var det massa med stuvbitar eller remsor av Tilda tyger. 

Jag slog så klart till och min man undrar om jag verkligen köpt en påse lump!:O)) med glimten i ögat. Men det ville jag inte kalla det och särskilt när jag kom hem och kunde gå igenom det bättre, stryka bitarna och tvätta de något större, så upptäckte jag att det fanns mycket fynd i den påsen. Det blev även tre andra stuvbitar för en billig peng. 







Inga kommentarer: