söndag 16 oktober 2022

Vackra ord!

 När man  har jobbat i många år inom sjuk och åldringsvård som jag, så stöter man på många olika människor. 

En del har  både bra och dåliga sidor, säger vad dom tycker och ibland är det inte bara goda vackra ord.

Det finns en del som stannar kvar och som man minns med glädje och tillförlit. Som den mannen som en morgon för flera år sedan, när jag kom in på hans rum för att hjälpa honom med morgon bestyren, sa när jag dök upp i dörren!

Har dom släppt ut änglarna idag!

Nu vet inte jag om han sa så till alla som kom in i rummet, men jag tro inte det, för han var inte alltid så vänlig och snäll!

I vilket fall som helst så gjorde dom orden min dag och har för alltid stannat kvar i mitt minne, både han och orden.

Det är bland annat  sånt som gör att man orkar jobba vidare.

Så igår när jag skulle sy några påsar och satt och funderade över vad som skulle stå på påsen. Så kom jag på hans ord och broderade dom  på en förvaringspåse, så finns dom kvar, tänkte jag .


                  Jag gjorde inte bara en påse utan det blev ett par till, men med annan text på.
   




2 kommentarer:

Annika sa...

Vilken underbar kommentar. Förstår att den stannat kvar hos dig. Kram Annika

Gudrun sa...

Så fint minne med de vackra orden! Fina påsar du gjort!
Kram