lördag 7 januari 2023

Inte som jag tänkt!

 Ibland blir det inte som tanken var. Ibland känner man sig inte ett dugg nöjd!

Så känns det för mig nu!

Jag har sytt ett tjugofemtal julklappspresentblock och lagt ut några på prov.


Hade ingen 80 /20 vadd som jag brukar använda, utan hittade ett istopps täcke som jag tänkt kassera och det kanske gick att använda?!!

Neeeej, det var ingen bra tanke, för det var alldeles för tjockt, upptäckte jag när jag kommit så långt som till kviltningen,.Tyckte annars att det verkade rätt lagom. Men det  blev rynkigt, klumpigt och rent av fult. Så kan jag inte tänka mig att ha det.

Så fram med sprätten, en dag till våren när man kan sitta ute och spätta...så får det bli! Nu känns det som om luften gick ur mig..

Vilken tur att det är långt till nästa jul:O)))


2 kommentarer:

Gudrun sa...

Ja,tänk så skönt när våren kommer:-)).
Då får vi ny energi att ta itu med både det och det andra.
Tills dess-ha det gott!!
kram Gudrun

ps Du har väl ett nytt projekt på gång?ds

Kerstin sa...

Synd det inte blev som du ville. Men blocken är jättefina. Blir en härlig kvilt när den är klar.
Kram Kerstin