tisdag 24 januari 2023

Väska!

 Samtidigt som jag köpte mönstret på mobilväskan från Mossby kvilt, köpte jag även ett mönster på en väska. Syrrornas väska, tyckte det kunde passa en fd vårdanställd:O))

Nu har jag även testat och sytt den,  och där stötte jag inte på några hinder. Det flöt på bra och jag fick fram en väska. Perfekt i storleken och rolig att sy, så jag har redan andra i huvudet på gång. 

Det värsta är ju att det börjar bli fullt med väskor och nessar här, så jag hade behövt sluta sy:OO))

Men aldrig!!, vad gör det om man överhopas av alster, någon gång ger jag bort och någon gång säljer jag några.' Det är själva skapandet som är det roliga och tillfredställande.







                        En väska är dock inte komplett utan en liten vidhängande nesse, tycker jag.
Denna är från mitt favoritmönster, Lizzans nesse, som jag sytt och använt mig av i så många år. 
Den som jag oftast faller tillbaka på och hur många som jag sytt, det vet jag inte bara. Finns även en större modell som jag också brukar använda mig av.


                       Tyget till väskan är ett gammalt Jobs tyg, Aurora från säkert  60 talet . Hade en lite remsa kvar som precis räckte till ovandelen av väska, sedan är det grön vinyl från Mossby kvilt.



1 kommentar:

Catarina C sa...

Vilken trevlig väska du har sytt och även den söta lilla nessen!
Kram Catarina