måndag 9 januari 2023

Mobilväska.

 Ibland känns det som om det går troll i vad man ska göra!

I höstas köpte jag ett mönster på en mobilväska från Mossbykvilt. Hade sett att så många sytt dessa och använt vinyl till väskan-. Så självklart var jag även tvungen att köpa några färger vinyl.

Startade för att sy, men fattade nada på arbetsbeskrivningen! Fick till slut ta fram ett skräptyg för att testa på, men inte! Inte fattade jag bättre... la undan tygbiten för att återigen ta fram den innan jul.

Satt i lugn och ro och läste, nålade, tog det steg för steg, men inte att jag fattade hur jag skulle få ihop det, Särskilt var det  en extra bit på väskan vid dragkedjan som skulle sys på, som jag inte fattade grejen med.

MEN så igår, tänkte jag, det var väl sjuttan också, kan dom andra sy flera stycken, så måste väl även jag få ihop en väska. 

Så igår sprättade jag upp allt jag sytt och startade om, följde beskrivningen till punkt och pricka, trots att det flera gånger verkade konstigt och jag fick ändå sprätta, då jag försökte göra på mitt vis och sätt. 

Men till slut tack och lov så fick även jag ihop en mobilväska! 





Så nu ska jag försöka mig på en till och använda min fina vinyl som jag köpte. Ska dock öka på mönstret något då det var knappt att min mobil fick plats med fodralet som jag hade.


3 kommentarer:

Gudrun sa...

Heja dig Immi! Du fixade det. Men att du inte frågade om beskrivningen,hjälp fanns ju att få:-)).Lycka till med vinylen!!

Kram Gudrun
-som syr något så simpelt som grytlappar. Ena barnbarnet har fått tag i en lägenhet i Kalmar o då kan ju grytlappar passa bra att ge henne.

Catarina C sa...

Skam dem som ger sig! Ibland kan verkligen ett mönster ställa till det för en då tankeverksamheten inte riktigt vill. Lycka till med nästa!
Kram Catarina

Birthe Marie sa...

Så fin den ble, og så bra du fikk det til. I blant er mønster vanskelige å forstå, og da hender det jeg også gjør det på min måte. Bra jobbet, Immi!