lördag 25 mars 2023

Vårfejat!

 Ja, våren lyser med sin frånvaro, regnet öser ner och värmen vill inte riktigt komma igång. Inatt ska vi också ställa fram klocka en timme, vilken tur, det inte är trädgårdsmöblerna man ska ställa fram:O))

Jag har i vilket fall som helst broderat på några diskdukar för att se om jag kan locka fram vårkänslorna lite. Broderiet kommer från Linnea design, och det är många många år sedan jag köpte det. Linnea är tyvärr inte så aktiv längre och gör inga fina broderier längre, vilket är synd, tycker jag. Men kanske tiden kommer tillbaka till henne, hoppas på det.

Diskdukarna ska jag ha till åskådan och kanske försäljning i butiken Konsthändigt, tillsammans med dessa sminkväskor som jag sydde igår. En tygstuv från Boråsväverier, en riktig retropärla till tyg, men nu är det tyvärr slut.

Det blir även lite andra saker där också, så som väskor, linnehanddukar med broderi osv osv.




1 kommentar:

Gudrun sa...

Ljuvliga saker du sytt och broderat!
Ha en fin söndag!
kram Gudrun