måndag 31 januari 2011

Helgens öde!

Så var det måndag igen och helgen har redan gått över!

 Här har det inte gjorts många knop..... Allt känns tungt och tröttsamt, ska dock gå till jobbet idag och det kan vara skönt att komma tillbaka i det vanliga.

Igår var det Tacksägelsegudtjänst i kyrkan som vi var på... En milstolpe avklarad, jag tar en i taget.

Denna veckan måste vi börja plocka bland alla tusen ting och saker i lägenheten, för att inte tala om alla kläder och skor. Min mamma älskade kläder, hon sydde mycket till sig själv när hon inte hittade vad hon ville ha i affärerna. Hon kunde byta kläder flera gånger om dagen bara för att prova:O)))

Under kriget så sydde hon till de "fina damerna" pratade hon ofta om, för att få in pengar till mat när pappa låg inkallad.
Hennes lilla beställningsbok ska säkert också finnas någonstans?
 Nu är detta långt före min tid men hon pratade ofta om hur svårt det var på den tiden.

Igår var vi så och titta på filmen Änglagård 3, kan väl inte säga att den var något "hit" direkt, men sevärd, mera en sammfattning utav de andra två.

Jag roade mig också igår med att uppdatera min DD, har nämligen inte gjort den sista uppdateringen, för jag är lite feg att det ska hända något skumt med maskinen, när man är och pillar i den så.
Men med bra hjälp ifrån vänliga sykompisar på Broderilistan så lyckades jag få till det.
Jag vill och ska köpa mig cutwork nålarna och då behövde man få maskinens sista uppdatering.
http://www.youtube.com/watch?v=bLhCyWjzhgk

Är även väldigt sugen på ett par andra nya pressarfötter som kommit till maskinen, men det får bli en senare fråga?

1 kommentar:

Maja sa...

Hej Immi!
Smart att tänka så!
Ett steg i taget liksom!
Försök att Ha det Gott!
kram Maja