torsdag 20 januari 2011

Sytt!

Medans jag inte har haft någon blogg så har jag hunnit sy lite grann...Tog tag i ett gammal Ufo som legat till sig sedan i våras, förra våren alltså.... Mönstret kommer från ToT och fanns med i tidningen FQ i början på året...Själv modellen ska hänga på väggen, men då vi har lite dåligt med väggplats så får det nog bli en duk till altanbordet....

Baksidan är lite smålandsstuk över, tycker det är så bra att ta tillvara på de sista resterna till den!

Jag har även sytt ihop toppen utifrån en Bom som var förra året hos http://www.psiquilt.com/2009/07/my-pinwheel-sampler-quilt.html


Nu återstår det att hitta en baksida och så, en himla massa quiltning, hur jag nu ska göra den:O)))

6 kommentarer:

Maja sa...

Hej Immi!
Tack för inbjudan!!!
Det uppskattas att du hörde av dig!!!
Fina kviltar!
Älskar ju verkligen sådana baksidor!!!
Kram Maja

Gudrun sa...

Hej Immi!
Härligt att hälsa på i din fina blogg.Kviltarna är riktigt läckra.
Skall fråga "guben" hur han gjorde med bilden upptill.Antar att du menar den med havet och fiskebodarna.
Kram Gudrun

Veronica sa...

Härliga kviltar. Grattis till bloggen. kram Veronica

Ingaredstoka sa...

Vilka härliga saker du har fått färdigt!! Min PWS-topp ligger och väntar på sista bården...
Kram Susanne

Birgitta i Gävle sa...

Din blogg ser fin ut och vilken härlig duk/bonad du har sytt.

Phinwheelbomen sydde jag också.

Neoma sa...

Oj! Vilken underbar kvilt den svart/gråa var! Helt fantastisk! Önskar att jag kunde få till något sådant i framtiden (har nyss börjat sy)!

/Mari