söndag 1 juli 2012

Helgens bravader!

Så ja, nu har denna helgen försvunnit också, jag vet då inte vad tiden eller dagarna tar vägen...
Tur man är ledig och har semester!
Semester!och ledighet, det är ett tillstånd som jag lätt hade kunnat vant mig vid!!

Igår hade vi "slåtterdag" här i trädgården, vallen ner mot ån fick röjas med gräsröjare och gräset räfsas ihop,det kändes tungt i kroppen när detta var gjort, för man är nog lite otränad och värkabröten...Man väldigt skönt att det är gjort...Regnet slapp vi ifrån också!

Idag har jag varit på en trädgårdsloppis, en tjej som sålde sina inhandlade heminredningsaker extra billigt. Där fanns massor som man hade kunnat köpt, men jag fick tygla mig lite:O)) för här finns pinaler så det räcker!
Några småsaker blev det dock ändå!

                                     Det svarta med vita linjer är två panellängder, en himla söt balja ev till att plantera blommor i, och så en tjusig ljuslykta...

Sedan har jag varit lite grann i mitt syrum idag, inte mycket har blivet gjort men jag har startat upp med ett nytt projekt... en lite kik kan jag bjuda på, för jag funderar ännu på hur jag ska gå vidare...


Mina stjärnor kämpar jag vidare på, två till, sedan ska de sys ihop, men tänkte nu ev göra detta emellan:O))
Om detta blir bra? då ska det vara en födelsedagspresent!

Inga kommentarer: