torsdag 28 juni 2012

Jaaa!

Bättre väder idag, tänk vad man känner sig genast gladare och mer tillfreds. Man kan gå ut och vara ute utan att frysa.....skönt för en sån fryskyckling som mig:O)))

Idag har jag både hunnit tvätta, hänga ut och få det torrt...
Jag har även rensat i alla rabatterna och det kan jag säga var välbehövligt...
Nu är väl inte jag direkt någon pedant när det gäller ogräs, men jag tycker, bor man nästan mitt i byn och rabatterna går utmed gatan då vill i alla fall jag ha det lite vettigt:O))

Så där har jag legat och krypigt bland både ogräs och framför allt sniglar, tänk vad många snigelhus jag plockat bort, och det finns säkert lika många om inte ännu mera kvar. För dom gillar våra blommor:O)) Men som tur är, så syns det inte några mördarsniglar, men man vet ju inte! De kan dyka upp när man minst anar det!

Så syrummet har inte fått något besök ännu idag, men dagen är ju inte slut ännu! Men jag måste visa min fina förvaring som jag fått "låna" eller "ärva" utav Kdottern som haft den ett tag! Hon sysslar med scrapbooking och korttillverkning och ibland tycker hon att det är roligt att byta ut vissa saker som hon tröttnat på och då gäller det att K mor, hon finns där och räddar det från sopsäcken:O))) Denna förvaring var just en sån sak:O)

                                        Här är den inte fylld ännu.....


                                            Här kan man se hur mycket den rymmer...massvis med fack och fickor och även ett bärhandtag..

                                     Finns t.om plats kvar till att stoppa i mera "bra att ha saker!"
                                   Jag har den stående på  en snurrplatta från IKEA, bara till att snurra runt när man behöver någon grej... Förrut hade jag mina tillbehör i en rund ryktväska från Rusta. Den fungerade också jättebra, men visst var denna mycket snyggare:O))


2 kommentarer:

Maja sa...

Jättebra förvaring och fantastiskt praktiskt med snurrplattan under!
Önskar att jag orkade rensa min prästkragsrabatt som vetter ut mot promenadvägen, men ogräset är ju också grönt och skönt...
Kram

Bibbi sa...

Ojoj... varifrån kom alla denna energi?? Kan du skicka lite till mig för här har visst luften gått ur helt!!
Tänk om nån ville slänga en sån fin förvaring vid mina fötter :D ... snurrplattan har jag redan (på vinden nånstans, den ska jag genast hämta ner till syrummet)
Det går väl an om gräset är grönt och inga tistlar höjer sig över grönskan :D
Kram