fredag 22 juni 2012

Midsommar!

Jag får börja med att önska er alla som läser min blogg, en riktigt Trevlig Midsommar!
Vädret är väl som vanligt, ingen vidare värme och regnet det hänger i luften, tänk va den reklam filmen från Abba är träffande. Där springer de in och ut med köksbordet och sillburkarna mellan regnskurarna:O))

Vilken himla tur att man inte har köpt sig en tunn, vit, fin midsommarklänning, i alla fall för mig som alltid fryser. Här blir det till att plocka fram jeans och tjock kofta för att man överhuvudtaget ska kunna få i sig maten....Men egentligen är ju det lite tjusningen över midsommaraftonen... Så ha det så bra ni kan!

Jag har denna veckan knåpat ihop några "mugrugs", som jag tänkte ge bort idag, sånna är alltid en trevlig "gå bortspresent"....


                                                   Ett underbart tyg med muffins, (vet att det finns ett i samma serie, ett paneltyg med muffins på, så himla fint...)    Jag har frihandskviltat med små snirklar runt muffinsen, och så några scrapstyger vid sidan om...

Så där ja, nu regnar det!!!!

Jag har även fixat till en topp som jag inhandlade på rea, tänkte mig ett broderi mitt fram och hittade då detta fria broderi hos:     http://www.urbanthreads.com/ 

                                                      Början på mitt broderi, jag fäste det i bågen med spraylim och fästsömmen som finns i min DD..     Ville inte ha brännmärken på tröjan...plast över, för att stygnen skulle bli så fina som möjligt...och påstrykmellanlägg?? under..


                                        Tycker om min tröja som blev lite kaxig och utmanande:O))                        

  


4 kommentarer:

Lizzan sa...

Hos oss sken solen igår men idag är det molnigt! Ritktigt snygg tröja med en träffande text!!
Kram Lizzan

Gunilla sa...

Fina presenter och texten på tröjan är jättebra!

Katarina sa...

Kul när presenterna uppskattas! Härligt text på tröjan också! kram Katarina

Squirrels do Sew sa...

Snyggt och visst är texten häftig!