tisdag 23 april 2013

Cirklar?!

Idag har jag haft huvudet under armen, mer än vanligt!:O)

När jag sytt fast fliselinet till mina cirklar som ska vara vändsydda till kvilten jag började på i söndags.
Upptäckte jag att jag sytt fast det på AVIG sidan....
Kan man inte bli trött på sig själv, fram med sprätten och nu är det fixat!



Idag har jag varit och hämtat en liten sak till mig!
En gammal Pfaff symaskin som jag ropade in på auktion för femtio spänn:O))
Visserligen var den sönder, men med goda och snälla kontakter, så fixade det sig, så nu är maskinen genomgången och den går som en klocka.
Mönstersömmarna gick inte att laga utan jag kan enbart sy raksöm och zicsack med maskinen men det gör inget.
Jag var ute efter övermatar funktionen som finns inlagd i Pfaff maskinerna...


Verkar vara en stark och tålig maskin och inte var den mycket använd..


4 kommentarer:

evaj sa...

Det är en riktig pärla du skaffat dig!! Cirklar ja.. är bara hur kul som helst att jobba med ...skall fortsätta att sy lite flera av dem/Bambikram

Bibbi sa...

Sy och sprätta upp är sömmerskans lott!! Men det bruker bli bra när man inte hoppar över det!
Pfaff sydde jag på i många år och gör det fortfarande på quiltträffarna efter 20 år... den är lättare än min supertunga Janome... och övermataren är jättebra! Bra köp du Immi!
Kram

Maja sa...

Jättebra!
Tänk att ha en raksömnadsmaskin som faktiskt syr zig-zag också!
Cirklar är kul, men sprätta kan ju kvitta!
Kram

Dollandesign sa...

Det verkar ju som om Du gjort ett "kap", tycker jag. Det är ju bra!

Dollandesign