söndag 21 april 2013

Kurs!

Jaha ja, hela veckan försvunnit igen........

Men denna veckan har mest gått i arbetets tecken...eftersom vi har haft fint, varmt, soligt väder så har jag tillbringat ett par dagar i trädgården.
Vi har tagit ner en stor!! vitbrokig kornell och gamla vinbärsbuskar..
Kornellen fyllde två stora släp med alla dessa grenar och stubbar---
Vinbärsbuskarna har det mest varit myror på de sista åren, så även dom fick en plats på släpet...
Gräsfrö är en bra vara att lägga ut, en bra vara så man slipper så mycket att rensa...
Nästa steg blir nog asfalt:O)))

Själv höll jag på att fara med enekorgen ner i ån när jag tömde den i komposten!
Blåsten tog tag i korgen och den for i ån....
 Tänkte att jag skulle försöka fånga den, men det kunde jag glömma!!
Denna vårfloden var nog tur att jag inte ramlade i, för då hade jag inte behövt någon "pärakorg" mer:O)))


Helgen har jag tillbringat på jobbet, fast jag fuskade och tog en semesterdag i dag...
Idag har jag nämligen varit på kurs hos Lappleken.....
Det var en kurs som hölls utav Gunilla Plessner, en med Roterade block och en som hette City Blooms..
Jag valde City Blooms....

Där skulle man börja med att sy ihop  16 remsor i samstämda färger till en topp...
Efter det skulle den märkas ut och skäras sönder i en vågig kant:O))
Fällas in ett tyg mellan tygblocken och de skulle sen sys dit igen!!
Lite virrigt?:O))

Jag hann inte så mycket, jag har lite svårt att koncentrera mig när det är flera runt omkring mig....
Men jag tror dock att vi till slut kom ungefär lika långt eller kort...Vi som sydde City Blooms i alla fall...
När man är färdig ska kvilten se ut ungefär på detta sätt, helt beroende på vilka färger och vilka tyger du väljer så klart...



En liten smakbit ifrån Gunillas kvilt, jättesnygg...


1 kommentar:

Bibbi sa...

Ajaj vilken fors ni har i trädgården... sån tur att du inte följde med i den! Korgen ser du väl aldrig mer?
Nu förstår jag lite bättre bilden med kvilten! Måste man ha en speciell linjal till den? Snygg är den helt klart!!
Kram