måndag 8 april 2013

Fint besök!

Måndag, och jag har en hel veckas ledighet framför mig.......
Hade tagit semester för att jag skulle åka till den årliga syresan i Fegen.
Men tyvärr, så vara det så många som inte kunde komma detta året, så vi väntar över tills nästa.
Min ledighet behöll jag i alla fall och får på så sätt lite symester här hemma:O))

Så idag har jag broderat på en handduk till en liten bäbis..
Har också plockat fram min overlock och sytt två förkläden, jössen namn va det var skoj att sy på den maskinen...
Synd att man inte tar tillvara på den lite mer än vad man gör. Men kunnandet är inte heller så stort, så det behövde jag också ta tag i...

Det ska bli flera syprojekt denna veckan, har klippt ut en tröja och ska på så sätt prova overlocken lite till:O)) Sen blir det säkert till att gå tillbaka till lapparna igen:O))
 Det känns liksom lite tryggare!

I helgen hade vi fint besök här i vårt samhälle, vårt kungapar gjorde ett besök på sin Eriksgata här...
Vi gick nog alle man ur huse, för så många människor har jag inte sett samtidigt i byn på länge:O))
Vädret visade sig från sin allra bästa sidan och besöket gick i Barnens tecken, så ett besök på Storlekplatsen,   promenad därifrån till biblioteket, där en barnkör underhöll o så lite fika... Efter det blev det en åktur tillbaka till helikoptern i en fin gammal bil..






2 kommentarer:

Gudrun sa...

Det var ju ett fint besök ni hade.Klart att många vill se kungaparet.
kram

Bibbi sa...

Inte får vi så fint besök här och det är inte heller vårvarmt ... än!!
Min dator här lagt av och den nya routern (som telia tyckte att vi skulle ha för den gamla var just...gammal) vill inte funka den heller så jag är inte glad just nu! Fast det är ju världsliga saker förstås!
Ha det gott i solen
Kram