lördag 18 maj 2013

Malmö!

Återigen en helt underbar dag!

Vi tog tåget ner till Malmö för att titta runt lite och ta pulsen på Eurovisions staden.

Naturen var i sin finaste blom, vi åkte genom en underbar bokskog som precis slagit ut.
Marken var på vissa ställen täckt utav gullvivor, körsbärsträden stod i blom och även syrenerna hade slagit ut..
Helt ofattbart att det bara kan bli så här, bang bom! Känns som om det inte är många veckor sedan vi hade kallt och snö!
Men det tråkiga är förstås, att allt blommor över så fort och så finns inget kvar till midsommar..

Vi hade en trevlig dag, den första som vi gick förbi var Loreen..
Hon stod och blev intervjuad på gatan, utav BBC, detta sändes tydligen direkt ut i etern:O))


Det var mycket folk i rörelse överallt, på Gustav Adolfs torg fanns en stor Eurovision by uppbyggd, där spelades det och sjöngs hela tiden.
Frälsningsarmen bjöd på fika:O))

Jag åkte sen ut till Stof o Stil för att köpa zig-zag band, och det hittade jag + lite annat smått och gott, vadd och en stuvbit till en kofta!
Dock kunde jag tygla mig, för här finns både tyg och tillbehör för många år framöver, känns det som ibland..

Vi strövade sen omkring i staden, åt god mat och fikade med kaffe och bakelse:!
När jag åkte hem kom jag på att jag inte varit inne i en enda affär!!
Men, men jag behövde säkert ingenting så det var därför!

Mina fötter var dock trötta och ömma när vi steg på tåget för hemfärd, det fick sättas på både plåster och plattor...
Dagen till ära invigde jag min snygga väska som jag vann ifrån Lappeklipp, den kändes bra i handen...


2 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Ja jag förstår att dina fötter var ömma. Och du hade en underbar dag
På Stoff och Stil finns det många godsaker. Jag älskar deras enfärgade bomullstyg, som finns i så många färger och nyanser.

Bibbi sa...

Ömma fötter är inte roligt att ha! Jag trodde att jag skulle få se dig på nån bild på TV! Åh... du hade den fina väskan!!
Ha en skön söndag!
Kram