torsdag 16 maj 2013

Torkväder!

Idag har det varit ett fantastiskt fint väder!
 Strålande sol, vinden har dock friskat i och blåsten har torkat all min tvätt...

Jag har mest latat mig hela dagen, suttit ute och läst...

Hittade en så himla bra bokserie på biblioteket i Växjö när jag var där och strosade omkring...

Fjällrosor heter själva serien och detta är den första boken, sen finns det en x antal till....
De är spännande och lättlästa om man gillar historia och fattigdom och orättvisa ...
En bok som är svår att lägga ifrån sig och som man säkert får beställa när man vill ha flera...
Som väl är så har jag några till kvar här att läsa, åtminstone till nummer fem:O))

I  dag kom tidningen FQ, där fanns en hel del som såg intressant ut att sy.....Fast just nu är det lite....svårt att sitta inne och sy när vi äntligen har fått så fint väder!


1 kommentar:

Gudrun sa...

Efter denna långa vinter vill man bara vara ute och njuta.
Trevlig helg.
Kram Gudrun