söndag 23 juni 2013

LAT!

Midsommar helgen över för detta året!
Och det har verkligen varit en lat helg, här har inte gjorts många knop...
Vädret har väl inte heller inbjudit till några vidare aktiviteter..

Midsommaraftonen firades som den alltid brukar, i goda vänner lag, som det har gjorts i många, många år.
Grillning stod på menyn och så mycket glass och jordgubbar och tårta:O))
Så nu har vi ätit rester i två dagar!

Idag har jag kikat lite bland en massa gamla tyger, sånna som jag köpte när jag startade upp med lappar!
Då var jag väldigt glad för att köpa ,motivtyger, vilket jag kanske fortfarande är:O))
Men jag har ju med åren upptäckt att de är svåra att sy något av.
Det blir mest småsaker, som "nessar" och dylikt....ibland någon duk där ett tyg kan passa in!


Här är en konstig tygbit med bananer på?:O)) Finns även en med mosade bananer på....


Här har jag fått ihop en löpare utav ett motivtyg, randigt med olika frukter, väldigt somrig...
På den felar "luckekanten", kanske jag rent av skulle ta tag i den och göra löparen färdig!



4 kommentarer:

barbara woods sa...

love your fabric

Maja sa...

Jag tycker att du har kul gamla tyger!
Fast visst är det väl så att de nyaste alltid har ett "förälskat skimmer över sig"?
Man borde nog blanda lite mer!
Inte har väl du varit lat! Du har ju plockat i dina tyger!!!
Kram//Maja

Dollandesign sa...

Det är lite med en nostalgisk känsla som man bläddrar i sina gamla tyger, tycker jag!

Dollandesign

Bibbi sa...

"Lat" är väl inte rätta ordet... tycker jag! Du här ju sytt nåt du! Din duk ser jättefin ut! Gamla tyger har jag med... massor! Varför spara man på dem istället för att använda dem??
Jag har bara legat i sängen och hostat jag! Men det blir så sakta bättre.
Kram