lördag 31 maj 2014

Mycket!

Är det just nu!
Mycket på jobbet och mycket att göra hemma!
Trädgården har blivit försummad i vår, men nu är det fix färdig för denna gången.
Gräset är slaget nere vid ån och uppkrattat, rabatterna är rensade och rhododendron blommor så fint med sina blommor..

Jobbet kan jag inte göra så mycket med, det är bara att gilla läget, tur man snart har semester...


På syfronten är det inte så mycket som händer, jag har broderat färdigt på min blivande kavaj...


Dessa broderier fanns i min symaskin, ibland går man över ån efter vatten.:O))


Hela kragdelen försökte jag täcka med broderi, får se hur det går när den ska sys ihop.
Kavajen ska nu bara? sys ihop också, får se när den lusten uppenbara sig.

Sedan sitter jag fast vis Pinterest och kikar på syrumsbilder, tänkte jag skulle få det lite bättre på mitt syrum...
Men först är det rensning som gäller och lite planering.
Så har ni "pinnat" några praktiska rum på Pinterest så tipsa gärna.



5 kommentarer:

evaj sa...

Det var inget litet jobb du lägger ned på din kavaj men fin blir den Ha det gott Immi!!Bambikram

Gudrun sa...

Oj vad du kan trolla fram.
Trevlig helg.
Kram Gudrun

Gudrun sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bibbi sa...

Men vilket jobb... det där blir nog snyggt det!! se till att den blir färdig fort... jag väntar på att få se den färdig!!
Kram och njut av dina blommor!!

Viveka sa...

Det ser lovande ut, väntar med spänning på resultatet.