torsdag 22 september 2016

Pärmfodral!

Idag har jag tagit en cykelrunda för ett värdegrundsmöte på jobbet, helt perfekt väder för en tur på cyklen.
Nu brukar jag dock cykla till det mesta som jag ska till både i ur och skur, men visst detta väder tar man tacksamt emot lite till.

Mitt barnbarn har börjat samla på Pokemon bilder, vilket var poppis för många år sedan och som nu återkommit imed det nya Pokemonspelet som lanserats..
Och då måste man ju ha ett snyggt fodral till pärmen där man sätter i sina bilder!

Därför blev denna pärm till:
 Ett maskinbroderi på en gul lite varelse som jag fick leta efter djupt inne och nere bland alla mina broderier, så den är många många år:O))


Som ni kan se så gillar hon blått! Insidan blev blå med vasstrå, kan det kanske kallas för...

Eftersom jag sytt ett flertal pärmfodral tidigare så blev det ett till denna gången.
Man hinner nämligen glömma mellan varven hur man gör, men nu gick det utav bara farten...


En Loralie dam på framsidan och ett hopkok utav quilters tyger till det andra.



Beskrivningen finns i en FQ tidning...nummer: 2/ 2012


Jag fuskar lite denna måndag och länkar denna torsdagbloggning till Eva eftersom jag tycker det är lite skoj att klä sina egna pärmar så de blir mer personliga.

Så kika in hos Eva som sagt idag, för hon har sin Visa och Berätta öppen och där finns ännu mera länkar som det är skoj att surfa runt på!


5 kommentarer:

Katarina sa...

Så mycket trevligare pärmarna blir med fina fodral! kram Katarina

Gunilla K sa...

Vilka finfina pärmar alla tre, men pokemon blev nog min favvo.
kram Gunilla

Kerstin sa...

Härliga pärmfodral du gjort!
Kram Kerstin

evaj sa...

Tack för inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

Annette sa...

Vilka snygga pärmafodral,tack för tipset om FQ
Må så gott