måndag 19 september 2016

Snart så:O)))

Snart så, är hösten här, redan i helgen kändes det i luften att den sköna sensommarvärmen nog lämnar oss vilken stund som helst.
I morse när jag steg upp hade vi bara 4+ grader på termometern..

Solrosorna på fältet där vi har vårt lilla krypin har en väldigt dålig skörd i år, blommorna är smala och taniga, det märks att det saknats vatten i år.



Mitt lilla tips inför måndagen då Eva  har sin vanliga Visa o Berätta, är att man kan göra fynd på secondhand.
Jag gjorde mitt lilla fynd på Erikshjälpen, en gardinkappa på flera meter, fodrad med fodertyg och sydd i kvilttyg.
Ett tyg som jag genast kände igen ifrån en väska jag sydde för många år sedan.
Gardinkappan såg helt ny ut och visseligen får jag sprätta en del för att komma åt kvilttyget, men det kan det vara värt för 30 kronor:O))))




En annan liten rolig sak är att snart så, slår min blogg om till 100000, helt fantastist skoj, TACK alla som läser här.


4 kommentarer:

Birthe Marie sa...

En kan fort gjøre et kupp på secondhand, og det ser ut som et fint tøy du fikk med deg i gardinen. Gratulerer med 100000 besøkende. Ja, det er kjekt med mange besøk på bloggen. Det er kjekt å se innom bloggen din, og jeg kommer igjen. :-)

Quilt och Söm sa...

Grattis!! Det är lite kul med att göra om, själv är jag dålig på det men köpte förra veckan en skinnkappa jag tänkte sy en väska av.
Kram

evaj sa...

Din inspiration idag är underbar. Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

Grattis 100001 var det nu!!!!

LoNiPe sa...

Tygfynd kan man verkligen göra lite var stans. Jag är höstmänniska så för min del är det ok med mörka kvällar och ruggigt väder. Och det bästa är att det blir sommar igen så småningom. Må så gott!