måndag 17 juli 2017

Plastkassar!

Som ni kanske märkt så får man nu betala för de flesta plastkassar i affärerna, även nu i de vanliga kläd och shopping butikerna.
.
Jag har länge haft med mig egna plastkassar till mataffären och har på så sätt sparat både miljö och pengar. Men nu behöver man också ha med sig extra kassar i handväskan när man går på stan...för annars blir det dyrt om man handlar något i småaffärerna...

Jag har också sytt en hel del kassar genom åren, men de blir fort slitna, så några nya kan ju vara skoj att ha och förnya sitt kassförråd med.

Denna gången använde jag inspirationen ifrån denna, Antiplast kassen ifrån Slöjdlexikon
https://www.youtube.com/watch?v=lbxerLKN9BI
Den är enkel, lätt och smidig att sy även för en nybörjare...



Har flera på gång, för de är himla roliga att sy.....

Dagens tips denna måndag och Eva har sin 200 gånger, Grattis Eva, Visa o Berätta öppen, så kika in dit.







4 kommentarer:

LoNiPe sa...

Åh så fina kassar. Gillar tyget med löven (eller vad det är). N blev jag allt sugen att testa detta mönster. Må så gott!

Catarina C sa...

Så fina dina kassar blev! För några år sedan sydde jag kassar för att handla mat i, men de behövs förnyas. Man kan ju hoppas att plastförbrukningen minskar. Kram Catarina

Lappeklipp sa...

Så fina kassar! Tänk så kul att plocka fram en sån när man är ut och handlar ♥♥♥

evaj sa...

Tack för länkning på Visa och Berätta måndag!!Bambikram