söndag 30 juli 2017

Skivor?

Nu börjar återigen vinylskivan bli populär...lite roligt kan jag tycka då det symboliserar hela ens uppväxt.
Många barn och ungdomar vet väl knappt vad en vinylskiva är och vad en skivspelare är..?

Under en av mina semesterdagar så hittade jag en del skivor och men framför allt min älskade gamla runda skivspelare, vilken kärlek och nostalgi det blev, och var,! till denna tingest.
Plockade fram det  garderoben och tänkte spela lite...? eller inte..

Kan inte förstår vad som hänt och hur det kan vara så, att saker som är femtio år inte funkar, det var jag övertygad om att den skulle göra, det var ju därför som jag sparade den😊😀
Men den hade nog blivit lika trist och torr som jag blivet🙀

Men något annat som inte var trist, det var när jag var på  Eriks-Hjälpen i lördags, där kan man göra fynd!!

Förutom att jag hittade pocketböcker som jag ville läsa, så hittade jag även dessa nästan nya tidningar!!


Och så hade Panduro en fantastisk reaSale på Tilda saker, som jag ju gillar skarpt och faktiskt sparar på....Har nog visat och nämt det tidigare:O))
Mina gamla förvaringsresväskor börjar ta slut, så det hade jag behövt fynda nya, men det är lite svårare..








2 kommentarer:

Gudrun sa...

Jag har som du en hel del olika Tildatyger och nu blir jag helt snurrig av vad jag skall göra med dom._:))

Catarina C sa...

I Malmö finns det en Panduro Outlet som jag besöker ibland när jag varit på möte med Öresundsquiltarna,man kan göra fina fynd! Kram