måndag 31 juli 2017

"Sminkepung"

I Quiltemagasinet nummer 5/16


 fanns det en modell på en sminkepung som var ny för mig.

Den såg lite rolig  och inbjudande ut att sy.. och det var den.



Jag använde Soft and Stable som mellanlägg och det gjorde att den blev väldigt stadig och stabil.

På locket skulle det varit ullbitar applicerade, men  jag valde olika handfärgade batiktyger som jag färgat någon gång för länge sedan.


 Locket sattes på, på baksidan och på så vis så bildades en ficka där.




Detta blev min inspiration idag, vill ni ha lite mer inspiration kan ni som vanligt, när det är måndag kika in till Eva som har Visa och Berätta.





6 kommentarer:

Annika sa...

Så trevlig. Kram Annika

Kerstin sa...

Härlig sminkepung du sytt! Kul modell! Kram Kerstin

evaj sa...

Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag! Bambikram

Gudrun sa...

Vilken smart modell och din blev så fin!jag läser nog mina kvilttidningar för dåligt.
Kram Gudrun

Birthe Marie sa...

Den sminkepungen var lekker! Delikat farger,og så fint dekorert. :-)

Lappeklipp sa...

Jättefin sminkepung och den blev ännu läckrare med dina egna detaljer!!!!!