måndag 2 oktober 2017

Förvaringsklubb!

Hösten har gjort sin ingång, men vilken härlig helg vi haft, med varmt och skönt höstväder. Perfekt för att göra trädgården höstfin eller vara i svampskogen, eller vad man vill och känner för:O))

Jag har gått med i en förvaringsklubb hos Quiltpassion med mönster från By Annie.. I den klubben ska man sy olika sorters förvaringar efter mönster som man beställer och känner att man vill sy.
Det finns filmer på You-tube som visar hela arbetsgången, vilket är väldigt bra för en sån som jag, som har lite svårt för arbetsbeskrivningar på engelska.

Denna gången blev det en All Bottled Up, en förvaring till att ha små nagellacks flaskor och dylikt till naglarna i.
Men nu är ju jag inte någon som använder nagellack, så min förvaring kommer jag att förvara trådrullar eller sybehör i istället.
Vad man förvarar i sin förvaringen bestämmer du själv och det är bara att fundera på vad du vill ha i den:O))




Tygvalet jag gjorde var ifrån Tildatyger eftersom jag ville matcha denna förvaring med min pressarfots förvaring..




Hösten har också flyttat in vid min ytterdörr.......................


Måndag idag så Eva har sin Visa och berätta öppen, för er som även vill kika in där:


4 kommentarer:

evaj sa...

Tack Immi för din inspiration och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikram❤️

LoNiPe sa...

Så snygga dina förvaringar är. Nä, nagellack hör väl inte till vardagen precis men du har ju redan hittat ett annat perfekt användningsområde. Och fint vid entrén har du fått. Må så gott!

Turid sa...

En flott forvaring du har sydd. Ser litt vanskelig ut med alle de glidelåsene.

Birthe Marie sa...

Den var flott og praktisk. Sant som du sier at man kan selv bestemme hva man vil ha oppi. :-)