måndag 12 november 2018

"Chanelljacka"

Måndag igen, helgens arbete är gjort och jag är ledig en dag..En dag som ser ut till att gå i gråvädrets tecken.

Då är det tur man har sitt syrum att vara i, när dagens måste saker är gjorde.

Fast ibland bryr jag mig inte om några måstesaker, för vad är det?
Vad måste jag göra just idag?
Nej, det kan säkert vänta till en annan dag, så tänker jag just nu..

Som ni säkert sett och läst här inne på bloggen, så gillar jag att sy kläder. Det var det som startade min "sykarriär," kläder till Barbidockan Ken...och till penntrollen som satt fast på pennornas toppar...

För en tid sedan sydde jag mig en jacka, en sk, typ Chanelljacka..Tyger köpte jag som en liten bit på Erikshjälpen och fodret hade jag i mina gömmor..




Förlängde framkanten med något sort möbeltyg som också fanns här hemma.

och sparade stadkanten och använde den som dekoration runt hals och framkant..

Nu kanske jackan kan följa med på julbord till 1a advent..

Och så var det ju måndag idag, då har Eva Bambi sin sida öppen för inspiration---

4 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Så flott jakke, og en god idé å bruke jarekanten / stadkanten som dekorasjon. Det ble fint!
Ja, er det ikke herlig å la alt annet vente og bare sette seg med symaskinen i stedet? Det gjør jeg også. :-)

Annika sa...

Snygg. Kram Annika

Tumlaren sa...

Väldigt fin jacka du sytt och bra med återbruk!

evaj sa...

Tack Immi för din inspiration och som enda svensk blogg denna veckan länkar till Visa och Berätta måndag!!Bambi