söndag 18 november 2018

Lunchbag igen:O))

När jag syr eller skapar något så är det som om en tromb gått fram i syrummet...då är man glad att man har ett eget rum....


Däremot när jag är färdig med projektet som jag håller på med, då måste allt plockas undan och rummet gå tillbaka till startpunkten, dvs rent och undanplockat..

 Annars kan jag inte starta om på något nytt och sen är processen igång med nästa projekt, sån är jag..

Så så här såg det ut på klippbordet igår när jag skapade två lunchväskor..Väskor som jag har gjort många? av tidigare, fast nu var det ett tag sedan...
Och denna gången blev det även ett litet broderi på framsidan.


Tygerna är lite tunnar jeanstyg med ett rutigt flanelltyg som foder...och volymfliselin som stadga.
Här finns det fria mönstret om ni vill sy någon egen och kanske ge bort till jul.

http://ayumills.blogspot.com/2010/08/tutorial-lunch-bag.html

Kunde ju inte heller låta bli att inhandla årets första hyacint.....

Måndagen står för dörren och jag länkar till Eva som har sin Visa och Berätta öppen...

8 kommentarer:

Kerstin sa...

Så härliga små väskor! Skulle nog passa en av mina döttrar. Får se om jag hinner få ihop en innan jul.
Tack för tipset!
Kram Kerstin

Birthe Marie sa...

Kjempefin lunsj veske. Den minnet meg om Japan der de fleste har små vesker til lunsj boksene sine. Takk for linken. :-)

Pink Rose sa...

wow Immi such beautiful bags,you are very clever my friend,they are stunning,well done.

Gudrun sa...

Så fina lunchpåsar och med text också.Så lika vi är med vanor i syrummet och med hyacinter också--fast jag var lite tidigare:-))
Kram Gudrun

Marti sa...

So cute, and so professionally made. I am going to see the pattern now, thank you for the link. I understand about the sewing room; I'm glad when a project is done so I can put everything in place again.

evaj sa...

Tack för din inspiration denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambi

Catarina C sa...

Vilka trevliga väskor för matlådor, tack för inspirationen och länken!
Kram Catarina

LoNiPe sa...

Superfina lunchväskor. Jag kan inte heller skapa när det är rörigt i syrummet. Jag vill ha lite ordning hela tiden för jag blir okoncentrerad om inte saker o ting ligger där de ska. Men alla är vi olika som tur är. Må så gott!